מה צריך לבדוק לפני שמתכננים מארז?

מה צריך לבדוק לפני שמתכננים מארז?

כל מוצר שנרצה להציג, למכור או לשווק, חשוב שיהיה ארוז בצורה שתמשוך את העין.

מלבד האסתטיות והשדרוג שהמארז מעניק לתכולה, הוא גם מגן עליה מפני מפגעים חיצוניים. למעשה, המארז חשוב לעיתים לא פחות מהמוצר עצמו. אז איך בוחרים מארז?  על מה צריך להקפיד? כל התשובות בכתבה שלפניכם.

מה זה תכנון עיצוב אריזות?

לפני שנתחיל לתכנן את סוג האריזה לתכולה שלה, חשוב להקפיד על כמה פרמטרים ולתת מענה לשאלות חשובות: 

למה האריזה משמשת? – לתכולה יש משמעות גבוהה בכל הקשור לבחירה בסגנון האריזה וצריך להבין האם האריזה מטרתה להגן על התכולה משבירה? האם היא מגנה עליה מפני תנאי אקלים או טמפרטורות? וכדומה.

מה סוג החומר?- בהתאם לעיל נבחר גם את סוג החומר (קרטון, קרטון קשיח, פלסטיק ועוד)

רמת הגימור הנדרשת? האם המארז צריך להיות מודפס ומעוטר בגימורים או ללא הדפסה בכלל, לרמת הגימור הנדרשת יש חלק חשוב בשלב התכנון

האם האריזה מיועדת לשימוש חוזר? עוד פרמטר שחשוב שיש לשים עליו דגש בזמן תכנון או עיצוב אריזות הוא, האם נרצה שהאריזה תיועד לשימוש נוסף לאחר השימוש במוצר.

חשוב ! – הפקת מארז הינה יקרה מאוד ולכן חשוב מאוד להקפיד על מספר דברים:

  1. ייצור של דגם אמיתי (ללא הדפסה) של המארז לבחינת
  2. בניית הדגם על בסיס המוצר האמיתי
  3. שיתוף המפיק במטרות המארז ולוחות הזמנים

מה הופך אריזה לאטרקטיבית?

יש אין ספור רעיונות כיצד להפוך כל קופסה ואריזה לאטרקטיבית ומושקעת.

עיצוב מוצר הוא תחום בפני עצמו ולכן יהיה מומלץ שתקבלו ייעוץ מאדם מקצועי, בפרט אם מדובר במוצר לצרכי שיווק או מיתוג. מה שהופך אריזה לאטרקטיבית ומקורית אלה בעיקר התוספות שמוסיפים לה. לדוגמא, ניתן להפוך אריזת קרטון פשוטה לתיק מעוצב עם ידית, או לשלב הבלטות עם טקסטורות מיוחדות, שימוש בפויילים ולכות מיוחדות, להוסיף צבעים מיוחדים (פנטונים) ולמעשה המגבלה היחידה כמעט היא תקציבית. רצוי שכל תוספת או הדפסה תתוכנן בשיתוף המפיק המלווה כדי להימנע מהפתעות מיותרות בשלב הגימור ועל מנת שהאריזה תייצר את הרושם המבוקש.

איזה סוגי אריזות קיימים?

בתי דפוס המתמחים בתכנון וייצר אריזות, ידע להציע מגוון של אריזות בהתאם למוצר ולמטרת האריזה. תכנון נכון של המארז וחומר הגלם בו יעשה שימוש יבטיח שמירה על שלמות המוצר ואיכותו. ניתן לייצר אריזות בשלל חומרי גלם כגון: בריסטול, קרטון קשיח, אריזות פלסטיק, ולצפות אותן בניירות מודפסים, בדים או עור. חומר הגלם הנבחר בהתאם לרמת ההדפסה וסוג ההגנה שרוצים לייצר למוצר.

אריזה עם מיתוג

לעיצוב אריזות יש חשיבות גדולה גם בתחום מיתוג העסק והמוצר עצמו. הן משמשות כמוצר פרסומי בפני עצמו. אריזות הן אלה שחורטות את הרושם הראשוני של החברה או בית העסק. כל מוצר שיימכר ללקוחות או יעמוד על המדפים וייארז באריזה מקורית ומעוצבת שעליה יתנוסס הלוגו ופרטים של בית העסק, תהיה לו השפעה פרסומית על המוצר. חברות אריזה רבות מחזיקות פתרונות אריזה ייחודיים שמותאמים לעסקים קטנים או לעסקים גדולים והן מודעות היטב למשמעות השיווקית שיש בתחום עיצוב מארזים ומשקיעות הרבה זמן ומחשבה בתכנון יעיל ומקורי לכל מארז.