מה זה דפוס דיגיטלי ולמי הוא מתאים?

מה זה דפוס דיגיטלי ולמי הוא מתאים?

תחום הדפוס הדיגיטלי התפתח בצורה עצומה בשנים האחרונות. אם בעבר רבים היו בוחרים להדפיס כמות גדולה רק בשל ההבדלים העצומים בין עלות הדפוס, במכונות אופסט היום ניתן להדפיס רק את הכמות לה אתם זקוקים. במאמר זה נסביר על ההבדלים בין שתי טכניקות ההדפסה על מנת שתוכלו לבחור את הטכניקה המתאימה לכם.

השיטה הישנה: דפוס אופסט

מכונות האופסט הגדולות היו הדרך שבה הודפסו כרטיסי ביקור, פליירים ומוצרי דפוס נוספים בכמויות גדולות עם השנים. דרך ההדפסה מבוססת על שבלונות המכסות את הנייר בשטחים מסוימים.

השטחים הלא מכוסים קולטים את הדיו על צבעיו השונים. עיקר עלות ההדפסה היא יצירת לוח מתאים לכל סוג של הדפסה, לאחר מכן כל עותק מודפס בעלות נמוכה יחסית. לכן, כאשר אנו מעוניינים להדפיס עשרות אלפי עותקים של אותו הקובץ נרצה להשתמש בדפוס אופסט.

השיטה המודרנית: דפוס דיגיטלי

הדפוס הדיגיטלי מזכיר מאד את שיטת ההדפסה במדפסת הביתית שלנו – העבודה נעשית על ידי מדפסות גדולות יותר המסוגלות להדפיס באיכות גבוהה ועל כל גודל של נייר. בשיטה זו אפשר להדפיס גם כמות קטנה מאד של עותקים (החל מאחד או שניים) ועד לאלפי עותקים. הדפוס

הדיגיטלי מתבצע  במהירות רבה ולכן איננו צריכים להמתין ימים ארוכים להכנת התבנית, להדפסת הפלייר ולאחר מכן לייבוש הדיו.

למי מתאים דפוס דיגיטלי?

קבצים שונים בכמויות קטנות: אם אנחנו זקוקים לשינוי קל בקובץ – למשל הדפסה של מאה עותקים של הופעה בתאריך ובמיקום מסוים ולאחר מכן עוד מאה עותקים של הופעה בתאריך ובמיקום אחר נעדיף להשתמש בדפוס דיגיטלי.

הדפסות דחופות: כאשר אנו מעוניינים בהדפסה מהיום להיום נעדיף להשתמש בדפוס דיגיטלי.

בדרך כלל דפוס אופסט ייקח זמן ארוך יותר.

 

הדפסות על שילוט גדול: במקרים רבים אנו מעוניינים במוצר דפוס שאינו בגודל סטנדרטי, כמו: רולאפים, שילוט חוצות, מדבקות גדולות לרכבים, פוסטרים גדולים המותאמים למעמד לתערוכות והדפסות גדולות נוספות. מרבית בתי הדפוס לא יציעו דפוס אופסט לגדלים כאלה.

איכות ודיוק ההדפסה: בעבר דפוס דיגיטלי איכותי לא היה מצליח להגיע לרמות הדיוק והגימור של הדפסות האופסט. כיום, יצאו לשוק מגוון רחב של מדפסות המותאמות להדפסה תעשייתית באיכות גבוהה וברזולוציה מקסימלית שמצליחה לעבור את האיכות של דפוס האופסט ולייצר מוצרי דפוס איכותיים לא פחות – גם בכמויות מעטות.

למי מתאים דווקא דפוס אופסט?

המקרה הכמעט יחיד שבו נעדיף להשתמש בדפוס אופסט על פני דפוס דיגיטלי הוא כאשר אנו מעוניינים להדפיס את אותו הקובץ עשרות אלפי פעמים. במקרה זה יהיה משתלם יותר להכין את התבנית, להמתין מספר ימים וליצור כמות גדולה של עותקים. לאחר מכן נצטרך להמתין שהדיו יתייבש.

איך מכינים את הקובץ לדפוס?

בעבר, כאשר הקבצים הוכנו למכונות האופסט היה צורך להכין את הקבצים בשילוב של מספר צבעים ה”מוכרים” למכונה ומכונים צבעי פנטון. כיום, באמצעות המדפסות הדיגיטליות אינכם מוגבלים לצבעים מסוימים ואתם יכולים להשתמש בקשת רחבה יותר של צבעים הנוצרים במדפסת. קיימת חשיבות גבוהה, כמובן, לשליחת קובץ ברזולוציה גבוהה ככל הניתן על מנת לספק תוצאה איכותית.

לסיכום, אם אתם מעוניינים במוצרי דפוס משתני המודפסים בצורה איכותית החל מכמויות של מספר כרטיסי ביקור בודדים ועד לאלפי פליירים מומלץ לשקול דפוס דיגיטלי איכותי. כל שעליכם לעשות הוא לספק לבית הדפוס קובץ ברזולוציה גבוהה של 300 DPI לפחות ובית הדפוס יוכל להדפיס ולחתוך כל גודל של פלייר, ברושור, הזמנה או מדבקה על גבי דפים איכותיים.