כל סוגי ההשבחות והגימורים שכדאי להכיר

כל סוגי ההשבחות והגימורים

מעוניינים להפיק מוצר דפוס שיבלוט מול מוצרים של המתחרים? היום אפשר להוסיף מספר רב של השבחות דפוס וכן גימורים שונים המעניקים לדף מראה שונה ומיוחד. במאמר זה נכיר את האפשרויות העומדות לרשותכם ומתי מומלץ להשתמש בכל אחת מהן?

מדגישים אלמנטים בכרטיס הביקור עם לכה סלקטיבית

דמיינו את הכריכה שאתם רוצים לעשות לספר אבל עם גימור מיוחד – הכותרת תהיה כתובה בלכה.

 לכה סלקטיבית מתאימה כאשר מוסיפים של למינציה מסוג “מאט” בגוונים כהים או כאשר יש ניגודיות גבוהה בין הצבעים על האלמנט שמדפסים. אם הכריכה צבעונית ואתם רוצים להדגיש בו אלמנט מסוים לכה סלקטיבית תוכל להתאים.

הטבעות – להדגשת היוקרה

גימור נוסף המדגיש בצורה איכותית אלמנטים מסוימים  הוא הטבעה. מדובר בחלק הבולט מעל לאלמנט ויכול להיות בצבע אחיד או בצבע מטאלי כמו כסף או זהב.

חיתוך שטנץ

מעוניינים להפוך את  הפרויקט שלכם ליצירה? תוכלו לבצע חיתוך הקרוי “שטנץ” ומשמש על מנת לחורר חלק מהאלמנט בצורה מסוימת (כפרח, ציפור, חמסה וצורות נוספות). יש המשתמשים בחיתוך השטנץ על מנת לחשוף את החלק הפנימי של כרטיס ברכה מקופל במידה והוא צבוע בצבע שונה. דרך נוספת להשתמש בחיתוך שטנץ היא על מנת ליצור נישה נפרדת ממנה מבצבץ לוגו החברה.

חיתוך בלייזר

אחד החיתוכים המרשימים יותר של הזמנות לחתונה מבוצע באמצעות קרני לייזר ומאפשר ליצור מראה של תחרה מרשימה או מגזרת נייר. חשוב לדעת כי את החיתוך יש לתכנן בצורה מדויקת ולהשאיר כמות מספקת של נייר על מנת שההזמנה לא תקרע חלילה.

למינציה – מט או מבריק

אחד הגימורים הוותיקים ביותר בתחום הדפוס הוא תוספת של שכבה דקיקה נוספת על הנייר המעניקה לו מראה יוקרתית יותר ואף עמידות מסוימת בפני נוזלים. מדובר בשכבה הקרויה למינציה והיא מגיעה בגימור מבריק (שנראה בקלות מול האור) או מט. חשוב לדעת כי שכבת הלמינציה מגבילה את אפשרות הכתיבה על המוצר באמצעות עט. לכן, מי שמעוניין להדפיס כרטיס ביקור שעל חלקו האחורי ניתן לרשום פרטי הזמנה או פגישה (דוגמה נפוצה במקצועות היופי כמו קוסמטיקאיות/מספרות/קליניקות) יכול להוסיף את שכבת הלמינציה רק בצד הקדמי של הכרטיס.

פינות מעוגלות

גימור פשוט יחסית שמוסיף ייחוד רב לכרטיסי ביקור הוא פינות מעוגלות חתוכות. ניתן לעגל את כל הפינות או רק אחת מהן על מנת לשוות לכרטיס מראה מודרני ומהוקצע. יש המשתמשים בחיתוך הפינתי על מנת להפוך את כרטיס הביקור הרגיל לכרטיס “מנוי” המזכיר מעט את כרטיסי האשראי או כרטיס קופות החולים.

לסיכום, קיים מגוון גדול של גימורים שניתן לעשות לעבודות הדפוס על מנת להפוך כל כרטיס או עלון ליצירה איכותית וחד פעמית המסייעת למיתוג שונה ומבדלת אתכם מהמתחרים. ניתן גם לשלב בין מספר תוספות וגימורים על מנת להוסיף את הטאץ’ האישי שלכם לכרטיס.