דברים שכדאי לבדוק לפני שבוחרים בית דפוס

בחירת בית דפוס

עומדים לעשות הפקת דפוס גדולה ומחפשים בית דפוס שיוכל לסייע בהפקה? חשוב לדעת כי קיימים הבדלים מהותיים בין בתי הדפוס בישראל כאשר כל אחד מתמחה בשירותים שונים וברמות גימור מגוונות. אם אתם תוהים איך לבחור בית דפוס אספנו עבורכם מספר שאלות שכדאי לשאול כאשר מקבלים את הצעת המחיר הראשונית למוצרי הדפוס שלכם.

אילו שירותים בית הדפוס מציע?

חלק מבתי הדפוס מתמקדים בעיקר בהזמנות וכרטיסי ביקור, בעוד בתי דפוס אחרים מציעים מטרייה שלמה של שירותים כולל הפקת קטלוגים וספרים יוקרתיים. נסו לבחור בית דפוס המתמחה בהדפסת מוצרי הדפוס להם אתם זקוקים ומסוגל לעמוד בהיקפי ההדפסה המבוקשים.

מחיר ההדפסה

הדבר הבא שכדאי לבחון הוא הצעת המחיר להדפסה. אתם תגלו כי הצעות המחיר משתנות בהתאם לטכניקת ההדפסה (אופסט או דיגיטלי), כמות הצדדים המודפסים, עובי וסוג הנייר ומאפיינים נוספים. בנוסף, כדאי לבדוק האם מוצעות חבילות על כמות גדולה יותר של הדפסות? לפעמים אם תדפיסו מאה פליירים תקבלו הצעה קרובה מאד למחיר של חמש מאות פליירים ולכן כדאי להדפיס כמות גבוהה יותר.

שירותים נוספים המוצעים במקום

בתי דפוס רבים מציעים גם שירותי גרפיקה במקום. אם אינכם משתמשים בגרפיקאי או שולטים בתוכנות גרפיות בעצמכם מדובר בשירות יקר ערך. במקרים רבים תגלו כי שירותי מיתוג הניתנים על ידי חברות הפרסום עשויים להיות יקרים יותר מהכנה של קובץ על ידי גרפיקאי בבית הדפוס. עם זאת, צריך לקחת בחשבון כי גרפיקאי בבית דפוס עשוי להיות פחות פנוי בעבורכם לעבודות גדולות ומסובכות.

רמות הדיוק: מה אם אתם לא מרוצים?

האם בית הדפוס שלכם גובה סכום נוסף לסקיצה נוספת? האם הוא מתחייב לדיוק בצבע או שאתם עשויים לקבל מוצר דפוס עם סגול מט במקום סגול זוהר? אם המיתוג חשוב לכם ואתם רוצים להשתמש בערכת צבעים קבועה, כדי לבחור בית דפוס שמוכן לתת לכם סקיצה ראשונית (במיוחד בדפוס דיגיטלי בו ניתן להדפיס מוצר אחד לדוגמה) ולאחר מכן תוכלו לאשר את ההדפסה ולהמשיכה.

המלצות ברשת: מה שיעור ההמלצות החיוביות

בדומה לתחומים רבים היום אפשר לגלות אילו עסקים מעניקים שירות לקוחות מצוין באמצעות בחינה של ההמלצות של לקוחות קודמים שקיבלו שירות מאותו הספק. בתחום הדפוס תוכלו לגלות מהר מאד האם לקוחות היו מרוצים מרמת הגימור, מהמחיר ומהשירות שקיבלו? אם אתם עובדים עם בית דפוס איכותי וותיק תגלו עליו המלצות חיוביות רבות ברשת. כמובן, שגם אם יש מספר המלצות שליליות (בשיעור זניח) אין צורך להיבהל. בדרך כלל לכל עסק יהיו מספר לקוחות שלא היו מרוצים ו”רצו להלשין לגוגל”.

האם בית הדפוס נמצא בקרבה אליכם או מעניק שירותי משלוח

התחום האחרון שחשוב לבדוק הוא מיקום בית הדפוס. אם בית הדפוס שלכם מעניק שירותי משלוח אינכם חייבים להגיע עד לפתח בית העסק על מנת לאסוף את ההזמנה שלכם. אך, תמיד נוח להגיע בעצמכם לבית הדפוס, במיוחד אם אתם מתכוונים להשתמש בשירותי הגרפיקה המוצעים במקום.

לסיכום, לפני שאתם עובדים על פרויקט עם בית הדפוס מומלץ לבדוק את רמת השירות, ההמלצות, המחיר והשירותים הנוספות הניתנים לכם במקום. לאחר מכן, בררו כיצד תוכלו לקבל את המוצרים בסיום ההדפסה והאם יש עלות נוספת לשילוח המוצר? בדרך כלל תוכלו לבקש הדפסה של מוצר אחד לדוגמה על מנת לבדוק את רמת הדיוק בצבע ולאחר מכן להמשיך את ההדפסה לכמות גדולה יותר.

טיפ לסיום – שמרו את הקובץ הסופי באחסון במחשב שלכם או בענן על מנת שתוכלו להדפיס עותקים נוספים ממנו בעתיד.